Het begint met een behoefte, de behoefte van jouw klant.

Meer weten hoe een UX en UI onderzoek in zijn werk gaat en hoe de behoefte van je klant wordt gemeten?

Lees hieronder de verschillende casussen.

Casus: het verbeteren van de informatie architectuur op de website van de 4 Mijl van Assen.

Een aantal jaar geleden heeft het bestuur de website opnieuw laten ontwikkelen. De inhoud wordt door de leden van het bestuur zelf gedaan. Het bestuur is van mening dat de website voor verbetering vatbaar is en wil dit graag laten onderzoeken.

Het doel van het UX en UI onderzoek was om inzicht te geven in de mogelijkheden hoe de 4 Mijl van Assen alle doelgroepen van de juiste informatie kan voorzien en kan verleiden tot deelname.

Casus: Quickscan voor de website “De relaxte luiaard”

Anja had zelf een website gemaakt voor haar dienst: het geven van stoelmassages.

Op haar verzoek deed ik een Quickscan van haar website, waarin ik haar website beoordeelde langs 12 UX en UI onderdelen.

Anja ging direct aan de slag met de inzichten en adviezen.

“Fijne tips, dank je wel! De website vind ik nu nog overzichtelijker en rustiger”

Casus: Uitbreiding van diensten in de RDW Voertuigapp.

Met de RDW voertuigapp kun je alle openbare informatie over een voertuig opzoeken. De RDW wil de app graag een belangrijkere rol geven binnen de verschillende klant contact kanalen. Ze willen de app uitbreiden met toegang tot de diensten, zoals het tenaamstellen van een voertuig.

Het doel van het UX en UI onderzoek was om de RDW inzicht te geven in de behoeften en wensen van de gebruikers van de app.