Waarom je als MKB-er een goed UX/UI Design wilt

Grote organisaties hebben hun eigen IT afdeling, beheren hun websites zelf en hebben tegenwoordig meestal ook UX en UI designers in hun teams. Voortdurend wordt de tevredenheid en ervaring van hun klanten gemeten en de site en app aangepast. Voor jou als MKB-ers of zelfstandige is dit niet haalbaar. Maar User Experience Design (UX) en User Interface Design (UI) hebben zeker ook voordelen voor kleinere bedrijven en kan zelfs een groot verschil maken in de mate van groei van je bedrijf. 

Goed UX/UI Design zorgt voor:

  1. Verhoogde klanttevredenheid: een gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke website zorgt ervoor dat klanten tevreden zijn en sneller geneigd zijn terug te keren.

  2. Hogere conversies: als gebruikers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken en probleemloos kunnen afrekenen, leidt dit tot meer verkopen en leads.

  3. Concurrentievoordeel: in een markt waar veel bedrijven vergelijkbare producten of diensten aanbieden, kan een goed ontworpen website of app je onderscheiden van de concurrentie.

  4. Verlaging van kosten: door te investeren in goed UX/UI Design kunnen problemen en klachten van klanten worden verminderd, wat op de lange termijn kosten bespaart voor klantenservice en ondersteuning.

Voorbeeld

Stel je hebt een online winkel. Als de UX goed is, kunnen klanten snel en eenvoudig door je producten bladeren, filters gebruiken om te vinden wat ze nodig hebben, en een aankoop doen zonder gedoe. Een goed User Interface Design (UI) zorgt ervoor dat je winkel er professioneel uitziet. De kleuren passen bij je merk en de knoppen zijn duidelijk zichtbaar en gemakkelijk te gebruiken. 

Door te investeren in UX/UI Design maak je het voor klanten niet alleen makkelijker om je website te gebruiken, maar verhoog je ook de kans dat ze iets kopen en terugkomen voor herhaalaankopen. En niet onbelangrijk, een positieve review achterlaten!

Meer weten over wat ik hierin voor je kan betekenen? Lees hier verder over de mogelijkheden.

Volgende
Volgende

Nieuwsgierigheid als motor voor innovatie